Starta en kundklubb

20 april 2020 jonas_olsson

Hur brukar du göra för att behålla kunderna så att de inte börjar handla hos din konkurrent? Sitter du och väntar på att de ska komma in och handla? Sänker du priset så mycket på dina varor att det knappt blir någon lönsamhet alls? Om dina konkurrenter kan sälja ännu billigare, har du inte mycket kvar att göra. Eller finns det andra alternativ, som gör att just du får sälja? Du kanske ska starta en kundklubb?

 

Företagets image

Annonsering har ju länge varit det vanliga sättet att visa sina varor och tjänster på. Men en annons är en engångsföreteelse, och kanske ser dina kunder den inte ens. Du vill ju profilera ditt företag så att kunderna ständigt blir påminda och köper flera gånger. Genom att ha lockande erbjudanden på en hemsida, eller att ge ditt företag en image av exklusivitet, kan du behålla kunderna utan att behöva dumpa dina produkter till vrakpris. Styr du upp dina kunder till att vara medlemmar i din kundklubb, kan du knyta upp dem ytterligare. Det ska vara en ära att få vara med där, så kunderna ska känna sig utvalda.

 

 

Regelbunden information och jippon

Genom nyhetsbrev, regelbunden information och säljfrämjande aktiviteter, tävlingar och bonus vid återkommande inköp, påminns dina kunder om att du finns. En snygg hemsida, som speglar den speciella image du vill ha, är en mycket viktig början. Ta hjälp med alla detaljerna av ett företag som är experter på både marknadsföring och det tekniska med konceptet kundklubb företag. Med den moderna tekniken kan du styra dina utskick så att du når rätt målgrupp. Du kan exempelvis belöna köptrohet, så att kunderna får extra fördelar om de är medlemmar och handlar för en viss summa. Om de värvar en ny medlem får de en belöning för det, och på så vis gör de dessutom hela reklamjobbet åt dig.