Tredimensionella skyltar och loggor
Inhomhus frigolitskyltar har under många år varit ett mycket populärt sätt att göra reklam för sitt företag eller något märke som man säljer. Genom sin tredimensionella utformning ger de ett extra djup åt budskapet, som man inte får med vanliga tvådimensionella skyltar av något slag. Känslan av att kunna ta på, och känna texten eller loggan, ger ytterligare en dimension som fördjupas av det faktum att det är ett material som man kan måla på med precis alla färger och toner som finns.
Tillskärning och målning
Frigolitskyltar skärs till av glödtrådar, som kan forma materialet på alla sätt som man kan önska sig. Och det går även att skära till skyltar med CNC-fräsning för en komplett 3-D bild. Skylten kommer nästan till liv med hjälp av airbrush, eftersom man på det sättet kan få fram skuggningar och nyanser som gör att skylten får ett extra djup och liv. Den färdiga frigolitskylten kan sedan fästas på önskat hårt material som exempelvis trä eller aluminium, för montage stående eller på vägg.
Något som sticker ut
En frigolitskylt sticker verkligen ut från det normala sättet att skylta, och därför kan man också använda den uppmärksamhet som skylten får. Var noga med placeringen av skylten så att den får sin plats och inte försvinner i mängden. För en frigolitskylt är en skylt som inte behöver konkurrens och som gör sig bäst ensam. Om man skulle gå igenom exempelvis Instagram eller någon annan sida där det finns mycket bilder, så skulle man få se en mängd olika frigolitskyltar. De väcker uppmärksamhet i sig, och det kan man också använda om man är lite smart. Reklam som konst brukar ta några år för att upptäckas, men dagens frigolitskyltar får ibland fötter då förbipasserande tycker de är antingen coola eller så vackra att de inte drar sig för att stjäla.